Testade årets julklapp

Fick tillfälle att efter en veckas sjukdom ta mig en liten kort runda i yttermalungsskogarna på årets julklapp.
Jag har tydligen varit snäll, då tomten kom med ett par nya turskidor av märket Peltonen till mig på julafton. Då snön från och till har lyst med sin frånvaro har jag inte kunnat testa dem förrän nu, men idag var det alltså dags.
 
De funkade hur bra som helst. 
För övrigt så är dessa räfflade under, vilket verkade vara en bra idé. När man använde de tidigare jag hade så kom ofta det "bak-hala" som ett brev på posten men om det nu var skidorna eller snön som gjorde det vet jag ej, det var i alla fall inte det minsta bak-halt idag!
 
Tyvärr, eller ska man säga som tur var, lyckades jag inte få med något byte hem. Inte en fågel så långt ögat såg. Visserligen var det en väldigt kort tur, så chansen för att se fågel var relativt liten.
Snöläget är bra. Dock saknas en del upplega, som gör att spaningen efter fågel blir svårare. Det är ju såklart trevligt också med utmaningar, så det går bra ändå.
 
Här nedan ser ni några bilder från mobilkameran. 
 
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0