Jaktåret 2014/2015 så långt...

Hur skulle man då kunna sammanfatta jaktåret 2014/2015 såhär långt för min egen del?
 
Det har gått bra och det har gått dåligt. Då jag väl jagat har det gått oerhört bra och jag har haft tur.
Men det har även varit tungt vissa perioder, som när jag missad älgjakten i yttermalung, vilket dock var ett medvetet val, men det var tungt när man satt där på jobbet och visste att alla var ute... Det får aldrig hända igen!!!
Det var väldigt dåligt väder på jakten i Brunnberg men jag fick ändå skjuta min första älg, vilket var riktigt roligt och en spännande situation.
 
Under hösten innan älgjakter var jag på flertalet jakter på flera olika ställen. Främst hade jag turen med mig i Småland hos bästa jaktvärden Victor (måste tacka Leif också för mitt livs gris), men även i Borlänge på jaktmarken där. Jag lyckades skjuta mitt livs andra bock. Inget monster, ingen stor-trofé, men det var en bock i det torn jag och Kim snickrat ihop själva, så det var lite speciellt.
I Småland har jag haft turen med mig varje gång, jag har under sommar/höst lyckats skjuta två st dov en jättegalt på 146kg, samt sett brutalt mycket vilt. Smugit mot åtlar där det bev för mycket för blåsan, så idiot som jag var stod jag och pinkade med grisar framme på åteln, det glömmer jag aldrig!! Grisarna har smugit förbi oss i mörkret på 7 meters avstånd och vi har jagat gris på åkrar i totalt mörker. Jag har lyckats missa ett upplagt läge på gris i midjehögt vete.
Dessutom fick Morfar Inge skjuta sin första dovhjort. Riktigt kul.
I Yttermalung och Brunnberg måste jag också säga att det har gått bra. Som nämnt ovan har jag skjutit min första älg. I våras lyckades jag också skjuta min första bäver samt guida Victor och Jonas till deras första, vilket var extra roligt.
 
Som jag nämnt ovan har jag många att tacka för många trevliga situation.
Victor, Leif, Jonas, Kim, Inge, Christer, Peo G... Alla har gjort oerhört mycket för att jag ska ha kunnat vara med om dessa upplevelser. Det är bara att tacka och bocka.
 
 
 
       
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0