Vakstege

Gårdagen bjöd inte på så jättemycket variation, utan kan egentligen sammanfattas med ett litet ord. "Snickeri".
 
Jag tillsammans med Kim A lyckades efter en del om och men, men utan några som helst problem, få ihop en väldigt fin vakstege som nu ligger i verkstan i Övermora i väntan på de sista små justeringarna.
Allt flöt som sagt på oerhört bra och jag är riktigt stolt över vårt bygge, för att egentligen vara första gången. Det tog lite tid nu då vi var tvungna att fundera över mått och även justera vissa längder då de blev för korta eller för långa. Men nu har vi skrivit upp alla mått på vakstegen och vi kommer kunna snickra ihop nästa mycket snabbare och smidigare.
En sak jag har lärt mig nu, är att allt blir såmycket lättare om man verkligen har alla verktyg, så oändligt mycket lättare. Därför har jag bestämt mig för att när jag blir stor så ska jag köpa verktyg i massor. ;)
 
 
Här kommer lite bilder på vårt byggprojekt, en väldigt simpel konstruktion som går snabbt att göra och som verkar fungera ypperligt:
 
 
    
 
Sista bilden visar ett praktiskt vapentest! Ser fint ut tycker vi! ;)
 
 
HOJ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0