Drömmer mig bort...

Sitter här just nu, lite trött efter träning och matlagning, och drömmer mig bort.
 
Sitter och slötittar på denna hemsida:
www.jaktformedling.se/
 
Ser alla platser som finns i jaktlagen neråt i Sverige och jag känner mig smått avundsjuk på att inte kunna ta del av alla erbjudanden som finns. Finns en hel del, helt klart, intressanta platser i olika jaktlag söderöver. 
Min dröm vore ju ändå att, kanske inte ensam, men i en mindre grupp av vänner kunna förvalta en jaktmark, förvalta en egen stam av vilt, som exempelvis vildsvin, dovhjort, kronhjort, rådjur, etc. Att på dett seriöst sätt ta vara på den resurs som viltet faktiskt är och att få utöva mitt största intresse och samtidigt göra något bra. 
 
Seriösa markägare/jakträttshavare är måna om djuren de har på sina marker och förvaltar dem väl. Så skulle jag vilja ha det. 
 
Men det är nog och förblir bara drömmar, hur mycket jag än vill. Jag är nog för feg för att ta tag i saken och verkligen försöka. Det finns också så mycket annat som det ska tas hänsyn till. Jobb, familj och ekonomi. 
 
Hade jag haft obegränsat med ekonomiska resurser, eller åtminstone i en större mängd, hade en perfekt chans funnits nyss här. Huspriserna är låga i Överum och vilt, det finns det (i alla fall alla dagar utom då jag är där och hälsar på!) ;)
 
See ya'll
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0