Summering av jaktåret 2012/2013

Då var det dags att summera årets jaktsäsong. Fortfarande återstår bäverjakten, om det blir någon sådan med tanke på snön och istjockleken. Men om man då skulle ta och summera säsongen räcker det i stort sett med ett litet ord. Fiasko.
Både vad gäller upplevelser och jaktlycka har denna jaktsäsong varit mindre lyckad. Det beror troligtvis både på minskade jakttimmar, sämre tillgång av vilt på jaktmarkerna, vargens fortsatta utbredning och ingen tillgång till jaktmarker under alla vardagar.
 
Dock kan nämnas att jag under året fick nedlägga ett vildsvin under vårt årliga besök hos Peo och hans son Victor. För övrigt en av de trevligaste händelserna varje år. Som man ser fram emot inför varje jaktsäsong. Det kommer att komma mer information kring dessa resor framöver när bloggandet kommit igång på riktigt.
 
Årets nedlagda vilt blev alltså:
 
- 1 räv
- 1 orre
- 1 vildsvin (Brungris-Galt)
 
Inte mycket att hänga i julgranen, men det är alltid en upplevelse att vara i skogen. Anledningen till den relativt begränsade skottlistan är troligtvis till största del att jakttimmarna minskat betydligt då jag inte kunnat jaga alls under vardagarna!


Ni kan förresten förvänta er att det kommer att dyka upp fler bilder framöver då jag nyligen investerat i en systemkamera som ska få följa med mig ut på en del äventyr.
Det ser även ut som att jag får jaktmark i Borlänge till nästa säsong, vilket kommer göra att jakttimmarna blir betydligt fler!
 
 
Mvh
 
Anders
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0