Några stämningsbilder från årets jaktsäsong!

Här kommer lite stämningsbilder från årets jaktsäsong.
 
Bild 1 och 2 visar en orre skjuten vid Våltjärnsflötten. I närheten av min byggda vakkoja. Jag smög mig in på ca 110-120 meter, så skottet blev inga problem då jag hade min Tikka T3 Varmint. Och trots kaliber .308 med Norma Jaktmatch blev det inga skador alls på köttet. Med sådant trevligt väder och med ett lyckat skott blev det en väldigt trevlig upplevelse. Det finns väldigt få jakter som är så spännande som när man smyger mot en fågel som sitter i topp! Bytet var så vackert så jag var tvungen att sätta mig ner och njuta av stunden och visa vördnad mot viltet som jag nedlagt, det var en trevlig stund. Det var även då dessa bilder togs.
 
 
  
 
 
 
Bild 3 visar en liten eldbild från extrajakten i Brunnberg. Väldigt tråkigt väder med regn regn och åter regn. Dock hade man trevligt sällskap hela helgen! Kim Andersson från Borlänge, Victor Gustafsson och Jonas Magnusson från Småland (Härnum & Loftahammar). Hade ett riktigt minnesvärt ståndskall alldeles innanför skogskanten på andra sidan hygget där jag satt på pass. Kon och kalven behagade dock inte komma ut framför mig, men spännande var det!
 
 
 
Bild 4 är en bild från vår åtelkamera! En fin räv som klarade sig hela året trots idoga försök att få tag på den. Här syns den med en köttbit i munnen från åteln! Nästa år tar vi den!!!
 
 
 Bild 5 visar mitt första vildsvin någonsin! Här tillsammans med guiden Victor Gustafsson. Slaktvikt 18 kg, perfekt grillgris, som dock gick till någon annan i Victors jaktlag. Då de har lite andra regler där nere jämfört med oss här uppe!
 
 
Mvh
 
Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0