Härnum & saltstenar

God morgon!
 
Såhär på en söndagsmorgon så sitter man uppe och är pigg och kry, är nog många som inte är det just denna dag under veckan. 
 
Jag sitter här och funderar lite på två helt olika saker. Dels de där saltstenarna som ska upp, vart de ska sitta, hur de ska sitta och när jag ska sätta upp dem. Dessutom sitter jag och funderar på den eventuella resan ner till Härnum nu under våren. (Jag kallar det Härnum även om inte Victor bor exakt i Härnum) Hoppas det blir av. Är så himla roligt att vara där nere och hälsa på. Det spelar ingen roll om man får skjuta nått, det spelar ingen roll om det regnar varje dag (som det gjorde senast vi var dit), det är lika trevligt ändå. 50 mil enkel resa att åka spelar ingen roll för att få hälsa på dem under en helg. Det vore roligt om Inge och Christer vill följa också, då jag unnar Morfar att få se och skjuta ett vildsvin. Men de är väl lite bekväma så dom orkar säkert inte åka! ;-)
 
Nästa vinter tänker jag förövrigt försöka planera en toppfågeljaktshelg för dom om de är intresserade och om förhållandena är bra. Funderar på om vi skulle prova sova en natt i någon av stugorna som finns. Vi har ju stugan vid Åtjärn som Inge & Christer äger,annars finns ju jaktkojjan uppe på Kölingen. Vi måste ju försöka bjuda tillbaka med det lilla som vi kan erbjuda. Kanske en bäverjakt nästa vår skulle vara intressant också, då jag har lite bra ställen både i Yttermalung och i Brunnberg.
 
Den här bilden tog jag under den kvällen Victor bjöd med mig till Kulla i höstas. Den visar utsikten från "Daniels torn" som jag tror de kallade det, eller åtminstone nått liknande. 
 
 
 
 
 
 
Mvh 
 
 
Anders

Kommentarer
Postat av: Siv

Försöker påverka morfar men du vet hur trögt det är ;-)

2013-04-14 @ 09:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0