Årsmöte Brunnberg & bäverjakt

Fredag, återigen helg. Veckorna går i en rasande fart och tro det eller ej, jag har en hel del jaktrelaterat denna helg också!
 
1. Eventuellt bäverjakt ikväll när min andra hälft är med tjejgänget. Annars blir det bäverjakt imorgon när vädret ska vara utomordenligt. Har två ställen jag skulle vilja försöka på. På ett av de ställena är min bakrundsbild på bäverhyddan tagen. Där har jag redan sett en bäver i år dessutom, under min rekningturné.
 
2. På lördag är det dags för årsmöte i Vildmarksbyn i Tiomilaskogen. Det gäller ett av älgjaktslagen jag är med i, det i Brunnberg. Det är första gången jag är med på ett sånt, ska bli intressant att höra vad de har att säga.
 
 

För övrigt kan jag rapportera att jag siktat två fina sextaggare, råbockar, som jag kommer försöka hålla ett öga på fram till premiären 16 augusti. Sedan är det bara att hoppas att man har turen att få se dem nån mer gång då dessa är svåra att få syn på, och än svårare att få skjuta. Såg för övrigt en hel del rådjur, men det är viktigt att inte överskatta beståndet nu på våren. Detta eftersom de nu kommer ut på de bara åkrarna för att kunna äta upp sig efter vintern och exponerar sig väldigt bra. De jag såg igår var så upptagna med att äta att jag smög in på 40 meter utan att de märkte mig.
 
 
Mvh
 
Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0